otázky SZZ
Okruhy otázek ke SZZ
|
1. Andragogika jako věda. Vědecké základy andragogiky, andragogické pojmosloví.
|
2. Legitimizační problémy andragogiky. Vztah andragogiky a pedagogiky. Andragogika v systému vědních disciplín.
|
|
4. Andragogický výzkum. Metody a techniky andragogických výzkumů. Příklady.
|
5. Historické a společenské souvislosti vývoje andragogiky v 19. a 20. století ve světě. Současnost vědního oboru a praxe v Evropě, Americe a Asii. |
|
7. Andragogika jako studijní obor. Andragogika na vysokých školách v České republice a Slovenské
|
8. Objekt a předmět andragogiky. Vývojové tendence, přístupy k interpretaci objektu a předmětu andragogiky.
|
9. Vzdělávání dospělých, stát a politika. Politická situace a legislativa ve vzdělávání dospělých.
|
10. Další profesní vzdělávání. Principy, současný stav a perspektivy ve světě a v České republice.
Národní soustava kvalifikací. |
|
12. Celoživotní vzdělávání a celoživotní učení. Dřívější a současné chápání konceptu celoživotního vzdělávání a celoživotního učení. Stěžejní kurikulární dokumenty a současné evropské trendy.
|
13. Personální a kulturní andragogika. Andragog a jeho role v organizacích. Enkulturace, akulturace,
|
14. Sociální a speciální andragogika. Socializace a socializační mechanismy. Sociální andragogika,
|
15. Gerontopedagogika a její význam. Základní principy gerontopedagogiky. Demografický vývoj
v Evropě. Příprava na stárnutí populace v ČR a EU. |
16. Cílové Skupiny gerontopedagogiky. Potřeby a možnosti vzdělávání ve stáří. Podmínky edukace
seniorů. Možnosti vzdělávání pro seniory v ČR a v zahraničí. |
17. Role andragoga. Specifika andragogice práce. Kompetence andragoga a další vzdělávání
v andragogice profesi. |
18. Kvalita ve vzdělávání dospělých. Vymezení kvality v andragogice. Nástroje prokazování kvality. Problematika certifikace a akreditace. |
19. Andragogické poradenství. Role poradenství v andragogice. Formy a metody poradenské
práce s dospělými. Poradenské instituce pro dospělé. |
20. České a mezinárodní dokumenty o vzdělávání dospělých. Koncepční dokumenty v ČR, EU, OECD a UNESCO. Legislativní úprava vzdělávání dospělých v České republice. |
21. Terciární vzdělávání. Historické souvislosti. Typy institucí. Legislativní rámec. Probíhající diskuse a další vývoj. |
22. Evropská a mezinárodní dimenze ve vzdělávání. Národní programy a aktivity. Učební dokumenty.
Mobilita a výměna. |
23. Aktuální problémy andragogiky a vzdělávání dospělých v souvislostech se základními rysy
současného světa. |
24. Andragogická interakce. Činitelé andragogické interakce. Význam andragogické didaktiky pro praxi. |
25. Specifika vzdělávání a učení v dospělosti. Zájmy, potřeby a motivace dospělých. Zásady vzdělávání dospělých. Vývoj a principy integrální andragogiky. |
Komentáře
Přehled komentářů
canada pharmacy cialis https://cialisfavdrug.com#
otázky SZZ
(Vlasta, 19. 3. 2011 15:01)
Dobrý den,
zajímalo by mě jestli jsou tyto otázky již vypracované a za jakých podmínek jsou k dispozici?
Děkuji V.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56
view publisher site
(Brentzoock, 8. 8. 2019 10:38)